لازک حذف عینک اصفهان

جراحی رفراکتیو یا   عمل حذف عینک که اکثرا با روش لازک یا پی آر کی انجام می شود بهترین،کم عارضه ترین و رایج ترین جراحی انکساری لیزری می باشد که امروزه در بین مردم به اسم لیزیک چشم  شناخته شده است .  لازک اصطلاح علمی … است که ددر آن لایه اول قرنیه پس از لیزر دوباره گذاشته می شود . عمل لازک چشم می تواند جایگزینی برای عینک یا لنزهای تماسی باشد

در جراحی لازک  از نوع خاصی از لیزر در سطح قرنیه استفاده می شود.  

در واقع به ازای هر شماره از ضعیفی چشم به میزان حدود ۱۰ تا ۱۲ میکرومتر از سطح قرنیه کم میشود که در مقابل ۵۵۰ میکرومتر از ضخامت کل قرنیه هیچ مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

قرنیه بافت شفاف گنبدی شکل در جلوی چشم است.

در نزدیک بینی، طول کره چشم کمی بیشتر از حد معمول است یا قرنیه بیش از حد منحنی می شود. این امر باعث می شود که پرتوهای نور در جلوی شبکیه متمرکز شوند که باعث تار شدن دید دور می شود. اجسام نزدیک را می توان نسبتاً واضح دید. اما اشیاء دور تار خواهند بود.

در دوربینی، کره چشم کوتاه‌تر از حد متوسط یا قرنیه بیش از حد صاف است. این باعث می شود که نور به جای تمرکز روی شبکیه، در پشت شبکیه متمرکز شود و این باعث می شود دید نزدیک و گاهی اوقات دید دور تار شود.

. لازک با تغییر شکل قرنیه، لایه بیرونی شفاف جلوی چشم، عمل می کند تا هرگونه عیوب انکساری را که بر وضوح دید شما تأثیر می گذارد، اصلاح کند. مکانیسم بینایی خوب با لازک، کاهش یا افزایش قدرت انکساری قرنیه جهت فوکوس نور ها روی قرنیه است

دانستنی :   بلفاروپلاستی

لازک عمل بینایی دائمی است

جای تعجب نیست که بارزترین مزیت انتخاب جراحی های اصلاح بینایی با لیزر همانند لازک بهبود بینایی است. حدود ۹۶٪ از افرادی که لازک را انتخاب می کنند، بینایی ۲۰/۲۰ را به دست می آورند..

لازک یک عمل نسبتا سریع و بدون درد است

اگرچه هیچ روشی کاملاً بدون خطر نیست، اما عمل لازک جزو کم عارضه ترین اعمال جراحی چشمی است. لازک به صورت سرپایی انجام می شود و بلافاصله می توانید به خانه روید.

قبل از عمل، جراح قطره‌ ی چشمی بی‌حس‌کننده را برای اطمینان از اینکه احساس ناراحتی نمی‌کنید، وارد می‌کند.

عمل لازک چشم برای چه سنی مناسب است ؟

عمل لازک چشم برای افراد بالای ۱۸ سال(ضمن ثابت بودن شماره چشم به مدت  ۶ ماه تا یکسال از ۱۸ سال کامل می باشد) مناسب است زیرا تا این سن رشد ساختمان کره چشم  کاملاً ثابت شده است و می‌توان به طور دقیق میزان عیب انکساری چشم را اندازه‌گیری کرد. اما بهترین زمان برای این عمل  بالای ۲۰ سال است. در ۱۸ سالگی کامل اگر شماره چشم به مدت  ۶ ماه تا یکسال  ثابت باشد می توان عمل  را انجام داد.

افرادی که  آستیگماتیسم (اختلال در شکل قرنیه) هم دارند تا شماره های ۵ و ۶ هم قابل عمل هست به شرط اینکه قوز قرنیه( افزایش انحنای قرنیه) نداشته باشند.

عمل لازک برای چه کسانی توصیه نمی شود ؟

  • افرادی که زیر ۱۸ سال هستند، زیرا قرنیه چشم هنوز کاملاً تشکیل نشده است
  • افرادی که دارای بیماری‌های خاصی مانند دیابت کنترل نشده یا بیماری‌های خودایمنی هستند، زیرا انجام عمل لازک ممکن است باعث تشدید این بیماری‌ها شود .
  • افرادی که دارای مشکلات قرنیه مانند آستیگماتیسم شدید یا کاتاراکت هستند.
  • افرادی که دارای تغییرات مستمر در شماره چشم هستند،  عمل لازک ممکن است نتایج پایداری برای آن‌ها نداشته باشد.
دانستنی :   تزریق ژل و بوتاکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید