لیزیک چشم در اصفهان

جراحی لیزیک چشم شناخته شده ترین و رایج ترین جراحی انکساری لیزری است که برای اصلاح مشکلات بینایی انجام می شود. عمل لیزیک چشم می تواند جایگزینی برای عینک یا لنزهای تماسی باشد.

در جراحی لیزیک از نوع خاصی از لیزر برش برای تغییر شکل قرنیه استفاده می شود. قرنیه بافت شفاف گنبدی شکل در جلوی چشم است.

در نزدیک بینی، کره چشم شما کمی طولانی تر از حد معمول است یا قرنیه بیش از حد منحنی می شود. این امر باعث می شود که پرتوهای نور در جلوی شبکیه متمرکز شوند که باعث تار شدن دید دور می شود. اجسام نزدیک را می توان نسبتاً واضح دید. اما اشیاء دور تار خواهند بود.

در دوربینی، کره چشم کوتاه‌تر از حد متوسط یا قرنیه بیش از حد صاف است. این باعث می شود که نور به جای تمرکز روی شبکیه، در پشت شبکیه متمرکز شود. این باعث می شود دید نزدیک و گاهی اوقات دید دور تار شود.

جهت مشاوره برای عمل لیزیک با شماره زیر تماس بگیرید .

چرا باید عمل لیزیک را انتخاب کنیم ؟

لیزیک عمل بینایی دائمی است 

جای تعجب نیست که بارزترین مزیت انتخاب جراحی های اصلاح بینایی با لیزر مانند لیزیک بهبود بینایی است. در حالی که هیچ تضمینی وجود ندارد که بعد از عمل بینایی کاملی داشته باشید، حدود ۹۶٪ از بیمارانی که لیزیک را انتخاب می کنند، بینایی ۲۰/۲۰ را به دست می آورند. لیزیک با تغییر شکل قرنیه، لایه بیرونی شفاف جلوی چشم، عمل می کند تا هرگونه عیوب انکساری را که بر وضوح دید شما تأثیر می گذارد، اصلاح کند.

دانستنی :   بلفاروپلاستی

لیزیک یک عمل نسبتا سریع و بدون درد است

اگرچه هیچ روشی کاملاً بدون خطر نیست، عمل لیزیک اکنون ایمن تر از همیشه است. لیزیک به صورت سرپایی انجام می شود و احتمالاً دو ساعت بعد به خانه می روید.اگر کمی عصبی می‌شوید، می‌توانید برای کمک به آرام کردن اعصاب‌تان، یک آرام‌بخش ملایم درخواست کنید – اما مطمئن باشید، قبل از عمل، جراح قطره‌های چشمی بی‌حس‌کننده را برای اطمینان از اینکه احساس ناراحتی نمی‌کنید، وارد می‌کند.

بهبودی بعد از عمل لیزیک بسیار سریع است

یکی از اولین سوالاتی که از ما پرسیده می شود این است که بعد از عمل لیزیک چقدر می توانید انتظار بهبودی داشته باشید. زمان بهبودی عمل لیزیک معمولاً حدود ۲۴ تا ۳۶ ساعت است، مگر اینکه عارضه‌ای ناشی از قرار دادن فلپ وجود داشته باشد.اکثر چشم پزشکان توصیه می کنند که چند روز از محل کار خود مرخصی داشته باشید تا پس از عمل، چشمان شما به طور کامل بهبود یابد.

برای اطلاع از هزینه عمل لیزیک چشم و شرایط پرداخت با مطب دکتر موسوی زاده تماس بگیرید .

عمل لیزیک چشم برای چه سنی مناسب است ؟

عمل لیزیک چشم برای افراد بالای ۱۸ سال مناسب است، زیرا تا این سن قرنیه چشم کاملاً تشکیل شده است و می‌توان به طور دقیق اندازه چشم را اندازه‌گیری کرد. اما بهتر است این عمل برای افرادی که بالای ۲۱-۲۵ سال هستند انجام شود، زیرا تا این سن قرنیه به طور کامل تشکیل شده و پایدار می‌شود. همچنین افرادی که مشکلاتی مانند آستیگماتیسم (اختلال در شکل قرنیه) یا کاتاراکت (میوپی) دارند، باید قبل از انجام عمل لیزیک با پزشک متخصص چشم مشورت کنند.

 

دانستنی :   افتادگی پلک یا پتوز

.

قبل از تصمیم‌گیری برای انجام عمل لیزیک، بهتر است با پزشک متخصص چشم خود مشورت کنید و تمامی جوانب و ریسک‌های مربوط به عمل را بررسی کنید.

عمل لیزیک برای چه کسانی توصیه نمی شود ؟

عمل لیزیک ممکن است برای برخی افراد مناسب نباشد و توصیه نشود، این افراد عبارت‌اند از:

۱. افرادی که زیر ۱۸ سال هستند، زیرا قرنیه چشم هنوز کاملاً تشکیل نشده است.
۲. افرادی که دارای بیماری‌های خاصی مانند دیابت یا بیماری‌های اتوایمونی هستند، زیرا انجام عمل لیزیک ممکن است باعث تشدید این بیماری‌ها شود.
۳. افرادی که دارای مشکلات قرنیه مانند آستیگماتیسم شدید یا کاتاراکت هستند، زیرا عمل لیزیک ممکن است برای آن‌ها مناسب نباشد.
۴. افرادی که دارای تغییرات مستمر در نوع و شدت دید هستند، زیرا عمل لیزیک ممکن است نتایج پایداری برای آن‌ها نداشته باشد.

تجربیات بیمارانی که عمل لیزیک چشم داشته اند.

من ۲۱ سالم هست و از حدود ۹ سالگی عینک میزدم و بسیار با عینک اذیت می شدم تا بالاخره بعد از اینکه شماره ی چشمم ثابت شد بهم گفتن می تونی عمل لیزیک چشم انجام بدی. بعد از معرفی دوستان پیش آقای دکتر موسوی برای معاینه چشم رفتم و عکس از قرنیه چشم گرفتن و نوبت عمل زدن . عمل بسیار آسونی بود و کلا چند ثانیه بیشتر طول نکشید و یکسری مراقبت بعد از عمل داره مثل اینکه تا یک هفته نور به چشمت نخوره و قطره استفاده کنی . در کل من از عملم بسیار راضی هستم .

من حدود ۳ هفته پیش عمل لیزیک چشم پیش آقای دکتر موسوی انجام دادم . با اینکه خیلی استرس داشتم و می ترسیدم اما  بسیار عمل آسون و راحتی بود . ولی حتما باید مراقبت های بعد از عمل رو جدی بگیرید تا خدایی ناکرده مشکلی برای چشم پیش نیاید . بعد از عمل هنوز  یکم چشمام تار می بینه امادیدم خیلی بهترشده دکتر موسوی گفتن  یک ماه طول میکشه  تا کامل خوب شه و تاری برطرف بشه .

دانستنی :   لازک ( حذف عینک)

ولی خیلی خوشحالم  که دیگه عینک نمیزنم

من امروز۱۶ روزه  که عمل کردم .  موقع عمل خیلی استرس داشتم جوری که  اصلا نمیتونسم نفس بکشم و ترسیده بودم . ولی خدا رو شکر اقای دکتر موسوی کارشون رو خیلی سریع و تند انجام دادند و هیچ دردی نداشت . کلا ۴ یا  ۵ دقیقه طول کشید . تا ۴ روز  اول درد کمی داشتم و دیگه دردم آروم گرفت و  دیدم   اوکی شد خداروشکر الان خیلی راضیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید